bila dah lama tak kerah otak

setelah lama membisu.. barulah hari ini jari-jariku bersuara.


apa yg membuatkan aku teringin nk menulis? semuanya drpd Allah semestinya yg menurunkan tangan-tangannya untuk membuatkan aku ada feel nk menulis.walaupun pernah rasa macam menulis blog ini boring, tp ade jugak sorang kakak ckp.. blog lg best drpd yang lain. bila fikir balik, kenapa aku lebih tertarik pada laman sosial yang lain? kerana wadah untuk mengetahui perkembangan kawan2 kita lebih bykkah? mahu lihat gambar yang tak patut? sebab tu ke seronok? tak tertarik ke nak membaca ilmu.. lebih seronokkah membaca komen2 orang lalu berbicara bersama mereka tentang..hal duniawi? memang jarang orang sekarang berbincangkan hal yang lebih membangkitkan isu semasa.. ketika bersembang, cuba kalau kita perhatikan bibit2 perbualan kita, pasti bercerita tentang seseorang. sebab apa hah? betul tak? kalau rasa ragu2.. cuba perhatikan sendiri apabila kita berbual, tp bagosla kalau ade yg berbincang mengenai hal agama dan bukan sebaliknya. tp kalau bab2 tu confirm paling byk pon 20% je kot dlm dialog perbualan.tak kisah kalau tazkirah ke ape.


hmph. blog lebih sesuai sepatutnya utk berkongsikan maklumat agama. cuba lihat yg lain.. byk sgtkah yg boleh dikongsikan, mmg sah. saya salah dalam memilih laman sosial yang diikuti sekarang. memang kelebihannya ada. tp, tk byk, kita sekarang sepatutnya mencari yang paling baik untuk diri sendiri, dari perkara yg kecil hinggalah yg sebesar-sebesarnya.

tak lama lagi, akn saya luaskan pandangan dan pastinya bkn di Malaysia. sengaja,ambil angin ke negara orang.. sambil berjalan dan melihat..kita mentafsirlah kan.baru saya sedar baru2 ini, byk ilmu diperolehi sambil membaca. bkn bca sahaja..buka mindanya sekalik. patutlah selam ini terasa ilmu ini cetek sgt..akibat malas membaca. sebab tak semua kita perolehi ilmu drpd mulut orang. apa yg diperkatakan orang, sumber utama mereka pastilah dgn membaca juga kan. jd, ikutlah saranan pemimpin kita sekarang g amat2 menggalakkan agar rakyatnya membaca. kerana dgn itu kita dpt memperluaskan ilmu kita. selepas itu, pasti punyalan mudah untuk mempelajari subjek2 dlm kelas. kerana, semua ilmu itu kan berkait.dan ia takkan ada penghujungnya... sudahlah, itu saja yg mampu buat ketika ini. saya perlu lebih byk membaca supaya boleh dicoretkan di sini.. fikir2kanlah, terima kasih!

1 hit back !:

sham_arma Wednesday, 18 November, 2009  

jari blh bersuara ke..hihihi..apa2 pun teruskan berkarya...gud luck!

saya menyertai

saya menyertai

about the writter

- dihasilkan atas pengaruh ****n
- pemiliknya seorang yang ::undescribed::

pemilik sentiasa teransang dengan kata-kata ini

" setiap kali anda bangun dr tidur merupakan
peluang untuk kita berubah kepada
yang lebih baik "

hanyalah seorang insan yang masih tak tau apa yang dia nak sebenarnya. syukurlah sikit~

sumber kuat hati pemangkin ruhiyah!

borak2 ukhuwwah


ShoutMix chat widget

kiraan ummah