part time in progress


time goes on, away and away..


tanpa disedari, umur pun makin menginjak dewasa. tak terkecuali macam apa yang dilalui oleh semua benda kan. so, termasukla apa yang berlaku kt 'si kecil' sorang ni.. tak lama lagi parent si kecil ni akan tinggalkan dia selama dua hari, atas plan mereka nk sambut annivesary sama2. Apa yang nk try ckp kt sini, juz bila parent si kecil tu dah pergi jalankan plan mereka, tinggalla si kecil itu bersendirian di kediaman datuk dan


tak lama lagi asiah duduk ngan k. mai yek~

neneknya. pasangan datuk dan neneknya pula lagi sibuk bekerja memandangkan mereka tak
pencen lagi. so, semua busy. pakcik bongsu si kecil nya mahu kesekolah, makcik dan pakciknya di asrama. makciknya yang kedua pula busy dgn urusan universitinya. habis tu, siapa nak jaga si kecil tersebut? nak tak nak, nenek si kecil tu terpaksalah mencutikan makcik si kecil yang ketiga supaya pulang dari asrama, duduk rumah, jaga dia, pastu claim la upah kt parent dia. kah3.. so happy~ although makcik ketiga si kecil tadi akn menghadapi PMR tahun ini.apakan daya, hanya serahkan padaNya.


sebagai penguatnya untuk hadapi benda ni, saya telah kuatkan lagi dengan sebuah peringatan, yang berbunyi:

kita semua sibuk baca buku seolah-olah buku tu boleh bagi A untuk periksa kita. sedangkan kejayaan itu milik Allah, terserah kepada Allah nak letakkan periksa kita bagaimana.Tp tidaklah bermaksud kita tidak perlu berusaha. Usaha tetap kena ada, tp jgnla usahanya hanya ada satu cara. "Biar kita mengharapkan bulan..kerana,jika kita tidak menggapainya, at least kita dapat bintang". biarla kita sediakan pelbagai cara untuk memiliki sesuatu itu, sekurang-kurangnya, hasilnya tak semua kita dapat, tp boleh kita jadikan eviden untuk jumpa dia esok.

kunci kejayaan paling besar, mestilah kena ada dua benda: iaitu, hubungan dengan Allah dan Hubungan dengan manusia. jika baik hubungan kita dgn Allah, maka baiklah hubungan kita dengan manusia. dari sini dah jelas, senangnya nk detect orang, atau paling dekat diri kita la. caranya, cuba kita tgk kalau hari tu tiba2 kita tegur orang, org tu mcm tak layan. tak senang dgn kehadiran kita. dari situ kita akn terasa disisihkan. This is my most favourite feeling. I've wrote it in my diary. sebab bila adanya perasaan ni, rasa rindu pada dia makin dalam. 0oh.. I want hug HIM. yes, only him..

saya pernah ada satu perasaan jahat ni. she's speak to me: kawan-kawan tu, lagho kan? sebab bila sembang ngan diorang, jarang sekali diorang ajak kita ingat Allah.susah nk cari kwn yang btol2 baik sekarang ni, semuanya tak guna.full stop. hey myself! nak tunggu kawan sejati? sampai bila nak dapat. jgn pernah ada keluhan " my true friend still not arrived yet.." jadi, apa kata kita yang jadi kawan yang dicari-cari tu. kalau tidak, who else?

hahhah. sedar tak sedar, lari dari tajuk asal. byk sgt perkara tersimpan dalam jantung


tiada yang mustahil didunia ini, jika kita beriman dan bertaqwa..

hayatilah petikan diatas yang sarat dengan makna ni..

1 hit back !:

Anonymous Thursday, 27 August, 2009  

oh ye?
ana melaghakan?

haha.
ok mai ,

jom ingat Allah sentiasa!!

-sumone-

saya menyertai

saya menyertai

about the writter

- dihasilkan atas pengaruh ****n
- pemiliknya seorang yang ::undescribed::

pemilik sentiasa teransang dengan kata-kata ini

" setiap kali anda bangun dr tidur merupakan
peluang untuk kita berubah kepada
yang lebih baik "

hanyalah seorang insan yang masih tak tau apa yang dia nak sebenarnya. syukurlah sikit~

sumber kuat hati pemangkin ruhiyah!

borak2 ukhuwwah


ShoutMix chat widget

kiraan ummah